Mamma är bäst!

Fick ett fantastiskt roligt mejl av en god vän till mig.. och kunde inte låta bli.


Jag var ute och gick med min 4åriga dotter.
Hon plockade upp någonting från marken och stoppade det i munnen.
Jag tog saken ifrån henne och sa till henne att inte göra så.
- Varför då? frågade hon
- För att den har varit på marken och vi vet inte var den varit innan det, och den kan vara full av bakterier, sa jag.
Då tittade min dotter på mig, full av beundran, och frågade.
- Mamma, hur vet du allt sånt där?
Oj, jag var tvungen att tänka snabbt innan jag svarade.
- Alla mammor vet sådant här. Det är en del av mammaprovet, det måste vi veta, annars får vi inte bli mammor.
Vi gick vidare en stund och min dotter var tyst i 2-3 minuter och tänkte mycket på mitt svar. Till slut sa hon.
- Nu förstår jag!! Om man inte klarar provet, då får man bli pappa.
- Precis, svarade jag med ett stort leende på läpparna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0