Ogg ogg..

Fredag - löning..

De flesta jag känner spenderar kvällen ute, på nån krog och dricker öl, dansar lite och snackar skit med goda vänner.. så även min karl..

Vad gör jag?
Jo.. jag har kollat på Idol via TV4Play, slötittat lite på Mona Lisas Leende och plockat fram kläder inför kryssningen imorgon.. vilket heller inte var det lättaste.. ingenting passar, alla tröjor är för små, alla byxor för trånga. Alltid är det något som trycker lite extra någonstans, så att det inte känns bekvämt.

Känns som att det bara är hängselbyxorna som passar, och Fredriks tjocktröjor..
Och det känner man sig ju inte superpiffig i direkt.. :(

Känns inte heller superlockande att gå ut med den här jättemagen, känna folks blickar och nästan höra dom tänka, kanske tillochmed viska "vad gör hon på krogen?", "gud så oansvarigt, hur ska hon kunna kalla sig mamma", "hon har ingen rätt att vara här"...

Å, andra sidan känner jag väl inte att jag direkt har råd att gå ut heller.. känner knappt att jag har råd att köpa hårspray, än mindre betala inträde eller garderob.. för att sen dricka vatten.. för att jag inte har råd med cola.

Nu kanske vissa tycker att jag är gnällig och överdriver.. för jag har ju faktiskt pengar på kontot. Visserligen - men vad ska de pengarna gå till då? Tandläkar-räkning, en barnvagn, och en hel del annat som vi inte har ännu.. som jag hemskt gärna skulle vilja att vi hade hemma innan bebis kommer..


Fan.. ville verkligen inte känna såhär..
Ville inte känna mig svartsjuk på Fredrik som kan gå ut när han vill utan att behöva skämmas för sin stora tjocka mage som inte får plats i några snygga kläder.. som kan vara ute hur länge som helst utan att bli trött, få ont i fötterna eller känna sig uttittad av folket..

Ville inte sitta hemma, med gråten i halsen, och önska att jag inte hade en mage.. :(


Men jag är trött.. trött på att aldrig hitta kläder som passar, att aldrig känna mig fin - oavsett hur många timmar jag spenderat framför spegeln.. att inte kunna låta bli att sitta här hemma och vara nervös för att Fredrik är på krogen.. och veta att det enda han har att komma hem till är en tjock, gråblek surkärring som alltid är trött, full av hormoner som spökar och alltid ser ut som ett mähä..

Vem vill komma hem till det?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju bra tillfälligt med magen vännen min. Snart kommer ju erat lilla underverk ut. Vet hur du känner med att inte hitta klädder och allt man sätter på sig så ser det lite ut som om man har hittat ett kassler skin. Men du har världens finaste mage. Hoppas ni får en toppen kryssning. Vi ses snart. kram

2009-09-26 @ 07:59:50
URL: http://piglan.blogg.se/
Postat av: Shonna

Men vännen då! krama

Inte ska du känna sådär inte! Du är ju hur fin som helst med din vackra mage! Och jag vet att Fredrik tycker du är vacker oxå! Klart det måste kännas tungt och jobbigt nu på slutet, men tänk vad det kommer att ge er snart. Man kan inte jämföra det ytliga livet på krogen mot vad ni kommer få uppleva!!

Jag hoppas du hittar något fint som du känner dej bekväm i och att kryssningen blir jätterolig! Saknar dej gums. Puss

2009-09-26 @ 09:22:09
URL: http://shonna.blogg.se/
Postat av: sophié

Du.. Jag kan säga att igår - så drog jag på mig VÄRLDENS tightaste KORTASTE snyggaste tröja, som klänning, med spetsstrumpbyxor, magen stod i vädret och jag kände mig snyggast på hela jorden!



de är väl bara göra dig fin - känn dig fin, så kommer din kille visa att du är fin.



Stoffe älskar när jag klär upp mig "som vanligt", de är bara ännu snyggare nu med världens finaste kropp!

2009-09-26 @ 13:26:03
URL: http://metrobloggen.se/sophieh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0