Falsk alarm... eller bara början?

Blev ingen bebis igår kväll..
"Värkarna" avtog senare på kvällen.. hade tillslut bara sammandragningarna kvar, och numer är ju vi goda vänner - mina sammandragningar och jag. Börjar ju liksom vänja mig vid dom.. eftersom dom hänger med varje dag.. :)
Var rätt skönt ändå när allt slutade, även om jag gärna hade sett att vi åkt in och fått bebis inatt.. men vi får väl helt enkelt vänta några timmar/dagar/veckor till...

När middagen skulle intas igår kväll började jag må illa, och magen var stenhård så tillslut gav jag upp.
Fredrik hade bakat hemmagjord pizza - så jävla gott.. så fick jag inte ens i mig en slice.. trist.. :(
Sen gick vi och la oss.. och jag har väl sovit en sisådär två timmar sammanlagt, däremellan har jag varit uppe och kissat, vaknat av ryggont, eller av att jag fått sammandragningar - inte kunnat somna om pga illamående.

Så, nu sitter jag här.. mår illa som fan - vill helst bara gå och kräkas - men det kommer liksom inget.
Försöker ha lite koll på sammandragningarna - eftersom att även ryggvärken och trycket neråt börjar komma tillbaka igen..

Kanske är det inte bara falsk alarm ändå.. kanske är det verkligen något på gång?
Bara att det tar väldigt lång tid?


Nåja.. ska ju till barnmorskan halv elva idag.. har det inte slutat eller blivit värre tills dess så får jag väl be henne kika lite.. se om det kanske har hänt nåt.. annars får jag säkert något bra tips..


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

men oj då!! så där ska du ju inte behöva ha det =(

vad sa barnmorskan??



kramar!

2009-10-06 @ 21:36:58
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0