Godmorgon världen!

Blev klar med hallen igår kväll, kändes verkligen superskönt när det väl var klart.
På något sätt blev det större och ljusare än tidigare och det märkte även Fredrik.

Jag kom på ytterligare smågrejor under natten som jag skulle vilja lägga till, men dom får dyka upp efter hand när det går. Bla ett paraply-ställ (ett snirkligt fint, svart ställ med "droppkopp" för vatten - kanske ska be Mats om att göra ett sånt?) och ett nyckelskåp alternativt krokar på väggen (eller en skål på kistan eller bänken).
Problemet med en skål, som vore det lättaste alternativet är att jag redan nu vet att det kommer samlas en massa skit där om vi har en sån.. för det är vi experter på, bägge två.. :(
usch usch..

Sen såklart så fattas det lite vägghängda ljusstakar och foton på väggarna, men sen känns hallen bra, tillochmed skolkorridors känslan försvann.. och även lite av mitt hat mot färgen på väggen - kanske blir så att vi behåller den, och bara målar över alla fula märken som blivit..

Lovade ju lite bildbevis.. men uppladdningen verkar inte vilja fungera, så vi får spara bilderna till en annan dag.
Jag är iallfall nöjd med mitt jobb - och det verkade som om Fredrik också var det - så det är det viktigaste!


Idag hade jag tänkt ta tag i sovrummet..
Vi har haft två busiga katter där inne som lekt världskrig, vilket resulterat i kaos.
Så det måste egentligen bara städas - det piffade jag ju för några veckor sedan, så det är ju redan klart.

Och det är väl tur det, för idag har jag inte riktigt lika mycket tid att lägga på rum-piffning (kul ord va?), för om en stund kommer min pappa hit, så ska vi gå och äta lunch (jag måste alltså piffa mig själv lite grann.. :P) och sen ikväll ska vi på avslutning med Fredriks fotbollslag - middag och fest. Så tills dess måste jag ha tvättat det vi ska ha på oss (eftersom det är katthår på allt) och även hinna piffa mig för fest.. och som vi alla vet så tar det en jäkla tid när man, förutom ett hår som inte går att göra något med, har en 15kilos mage som är i vägen överallt..

Anyway.. Nu har jag inte tid att sitta här längre, måste göra mig klar för lunchen med pappa.

Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0