Den här gången då...?

Så var magen igång igen..
Efter flera dagar av lugn och ro och flera nätter av sammanhängande sömn så börjar magen bråka.
Och den här gången känns det annorlunda.

Hade så jäkla ont i ryggen igår kväll när vi gick och la oss (misstänkte att det var pga allt fejande och dammsugande tidigare under veckan och dagen som var förklaringen till det) så jag satte igång värmekudden och försökte somna..
Men jag tror aldrig att jag gjorde det, somnade alltså, för jag hade fullt upp med att förflytta värmekudden till olika delar av ryggen, samtidigt som jag pinade mig igenom smärtan..

Någonstans runt klockan 4, halv 5 så insåg jag att smärtan inte var konstant, utan att den mera kom och gick.
Men det var inte som de vanliga "värkarna" jag trott mig haft tidigare. Magen blev inte sådär fyrkantig (fortfarande stenhård, men inte fyrkantig) men ryggen gjorde så inåt helvete ont, så något var det iaf..
Så jag plockade fram mobilen, och satte igång mitt superfiffiga program "Värktimer" (finns även på http://www.varktimer.se) för att försöka ha lite koll..

Efter tre värkar med 4-6 minuters mellanrum så förstod jag att det faktiskt var på riktigt..
Så jag gick upp, gick omkring lite, och de fortsatte komma som ett brev på posten - och enligt timern så var det mellan 4-7 minuters mellanrum efter ett tag..
Även om det tidsskillnaden blev längre så steg intensiteten..
Så jag hoppade in i duschen, för att göra det bättre och för att få det att sluta (ifall att det bara skulle vara på låtsas igen - börjar ju liksom vänja mig vid det nu..)

Och nu, efter ca en kvart, tjugo minuter i duschen (orkade inte längre) så är dom fortfarande här..
Hyffsat regelbundet. (Har inte börjat klocka igen, eftersom det var ganska svårt att ha mobilen med i duschen) Men jag skulle väl tro att de ligger nånstans emellan 6-8 minuters mellanrum..

ONT SOM FAN GÖR DET.. och värre lär det bli..

Ska sätta igång timern igen nu och se.. Försöka vila lite och äta..
Kanske blir det bebis idag/ikväll?

Kommentarer
Postat av: Sandra Wasberg

Lycka till om det är dags! =)

2009-10-18 @ 15:47:24
Postat av: Shonna

Imorse satt du och blogga om magen och nu är du MAMMA!

Fan va stort!!!! Puss!!

2009-10-18 @ 20:30:16
URL: http://shonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0