Kräftor, grillat och djurvaktande i Fjällnora

Inatt gick jag och älsklingen in på den brottsliga banan..
Vi fiskade kräftor där man inte fick fiska kräftor.. men Ssshh säg inte till nån.. =)
Nio stycken fick vi.. inte så många kanske, men för en premiärfiskare som mig så tycker jag att det var bra..

Vi har dessutom inhandlat tre kilo frysta kräftor (som förhoppningsvis är tinade till kvällen) och plockat fram kanongott kött att grilla. Ikväll - eller om nån timme - så kommer bästisen Hanna och hennes familj hit för att äta middag och umgås med oss hela kvällen, och även imorgon om vädret vill vara fint..

Så ikväll blir det kräftor, grillat kött, potatisgratäng, vitlöksbröd och nån sallad.
Till det har vi vin, öl eller sprit för den som dricker alkohol..
Till mig och pojkarna blir det väl läsk/saft/juice eller liknande.
Jag har dessutom inhandlat en flaska alkholfritt vin för att se om det är någon hit.. funkar inte det finns det även fegiscider till mig att dricka om suget sätter in..

Jag kan knappt vänta tills dom kommer.. vi kommer ha en så otroligt mysig kväll.

Vi har laddat upp med Wii till Leo ifall att han tröttnar på "oss vuxna" och Viggo hoppas vi inte ledsnar på oss..

Sen får vi se om det blir även ett dopp i badtunnan. Fredrik har eldat hela eftermiddagen för att det ska vara varmt nog för ett dopp.. =)

Nej, nu ska jag hjälpa honom med matningen av djuren.
Vi är ju inte bara på besök i Fjällnora, utan vi är ju även djurvakter..

Hörs då!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad mysigt ni ska ha det!!

Är riktigt avundsjuk : )

Ja Leo LÄR ju vilja spela tv-spel, det är det

enda han tjatar om när han är hemma hos mig.



Puss på er!

2009-08-15 @ 19:09:53
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0