Nykterist...javisst!

Igår var vi på middag hos min syster och hennes karl Olle. Han fyllde 30 här i tisdags (den berömda tisdagen) så vi var där och firade honom lite. Hade knappt kommit innanför dörren innan jag höll ett glas med champagne i handen. Listig som jag är dock, så lyckades jag med att inte dricka en droppe utan att någon misstänkte någonting.
När middagen väl drog igång och det skulle bjudas på öl och vin så lyckades jag även då hålla mig till vatten - bubbelvatten dessutom - hör och häpna!?
Och inte en enda gång under kvällen fick jag höra någon gliring..

Den enda kommentaren som var lite riktad mot barn hållet, var när vi berättade att vi (Fredrik) köpt bil, en kombi.
Då sa syster "aha.. en familjebli minsann.. nu blir man ju lite orolig"

Suck.. varför kan man inte bara få skrika ut till hela världen direkt? Det skulle ju vara så mycket lättare att bara berätta för alla, så alla var medvetna om VARFÖR jag inte dricker - istället för att behöva hitta på ursäkter hela tiden.. suck..
Om två veckor så ska vi ju dit på fest och då måste jag verkligen ha en bra anledning till varför jag inte dricker, för annars kommer de misstänka ordentligt..

Det vore väl egentligen inte något fel med att berätta för allt och alla.. men tills jag känner, tills VI känner att det är säkert och att inget kommer gå åt skogen så kommer åtminståne jag vara tyst. De finns få som vet redan nu.. och det får räcka med dem. Åhh.. jag önskar bara att veckorna kunde springa iväg så vi kan få berätta för alla att vi har en liten liten bebis på väg. =)

Vet knappt om jag har fattat det själv än...
I fredags var jag hemma hos Hanna och familjen (som vet, btw) och när Daniel kläckte ur sig "tänk på att hon har en liiten liiten bebis därinne i sin mage" till Leo när han busade lite våldsamt så blev jag alldeles chockad själv..
Jag visste ju att det var så.. men att höra andra säga det?
Shit.. det kändes rätt coolt.

Börjar iallfall märka lite symptom nu..
Förutom att brösten fortfarande ömmar som fan, kan ju knappt komma åt mina nipples utan att det gör ont liksom, men förutom det så har jag även börjat pinka desto mer. Vaknar på nätterna och måste springa på toa flera gånger.. Och även dagtid.. behöver inte ens ha druckit något men ändå så trycker det på i blåsan..
Trött är jag.. som sjutton. Kan sova flera timmar och ändå känna mig sjukt sliten när jag väl gått upp. Gäspar typ hela tiden. Och äter som en häst. Hungrig hela jäkla tiden.. fortsätter det såhär så kommer jag ju att väga typ 200 kg när det här är klart. =)

Det ska bli rätt intressant på jobbet den här veckan.. undrar hur länge jag orkar jobba innan jag börjar bli trött, och undra hur många gånger jag kommer springa på toa.. hehe.

Nåväl.. nu ska jag kika lite tv, och sen ikväll/eftermiddag så kommer Karin (Fredriks mamma) och hämtar mig, så ska vi äta middag i Fjällnora ikväll. Det ska bli trevligt, har inte varit där knappt sedan i jul..

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0