Dålig start på en förhoppningsvis bra dag

Igår kväll när jag gick och lade mig så trodde jag att idag skulle bli en bra dag.. men nej..
Vaknade med huvudvärk klockan 06.30. Alldeles för pigg för att somna om så jag gick upp. Det skulle jag inte ha gjort.
Nu är jag och magen osams.. mår illa och är hungrig med jämna mellanrum.
Så fort jag beger mig mot köket för att göra iordning lite frukost så vill jag nästan kräkas och då tappar jag liksom suget efter mat.. Suck!

Sen gör det ju inte saken bättre att vädret utanför fönstret är kanonfint och jag vet att om bara några timmar kommer ca 3-400 (hoppas jag) CISVare samlas utanför entrén till Liseberg för att göra det årliga Lisebergsbesöket.. och jag kan inte vara med.. Jag sitter kvar i Uppsala och suktar efter karuseller och CISV-kramar. Men, nästa år, då jäklar.. Då står vi som limmade utanför entrén.. åtminståne jag och valpen.. vi får väl se var Fredrik är den dan. Jag SKA dit! Right Nea?


Anyway.. det kan bli en bra dag iallafall, även fast man är fast i Uppsala.. =P (inte alls bitter - hör ni?)
Jag ska ju faktiskt till Enköping (en liten stund iallafall) på eftermiddagen för att födelsedagsfika med Hanna and her HUGE family. Jag menar alltså inte bara Daniel och pojkarna utan även resten av la familia Berg. Alla syskonen, med deras respektive och alla barnen! =) Wiiihoo.. det kan bli himla så skoj!

Efter fikat ska jag kila till bussen och ta mig till lilla Örsundsbro och Marina för tjejkväll med flickorna från klassen. Ska bli hur skoj som helst.. tror vi blir ganska många den här gången faktiskt - kanske allihopa?

Så.. jag borde kanske inte klaga..

Men förstå om jag kunde sitta där nere.. tillsammans med goa
göteborgare/skåningar/stockholmare/jönköpingsfolk/håboiter.. äh CISVARE =) och dricka lite.. ehm ehm.. tänkte säga öl - men jag får väl skriva cola istället.. =P
Jaja.. jag får väl slänga på mig min gamla hatt och låtsas som att jag är där.. hehe

Då skulle jag se ut ungefär såhär.. =P


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja, det känns ju lite surt... Jag som t.o.m. befinner mig inom 5 mils radie från Liseberg. Men nästa år kör vi hårt i "små grodorna" och farfarsbilarna! hahaha ;)

2009-04-25 @ 09:12:06
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Linnea

Förresten, nu funkar det ju utmärkt både att läsa från Bloglovin och kommentera! Gud så bra! :)

2009-04-25 @ 09:15:25
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0