Misshandlade fötter

Vaknade imorse med ömmande fötter och höfter, men det var det värt.
Kom på den väldigt briljanta idén att inviga mina nya stilettklacks-stövlar igår kväll.. kändes som en bra idé just då.. och jag var ju jäkligt snygg (om jag får säga det själv)

Men när vi gick till bussen (ca 23.00 btw) och jag knappt kunde ta mig fram till hållplatsen för att fotsulorna gjorde sååå ont, så insåg jag att min briljanta idé kanske inte varit så smart ändå..
Som tur var så kom bussen direkt och jag kunde glatt ta av mig stövlarna, massera fötterna lite på väg hem, och sedan gå från bussen och hem i strumpfötterna. Det gick ju bra det med.. :)

Anyway.. nästa gång dessa pärlor används så ska jag nog inte ha 13 kilos extravikt eller gravidkänsliga fötter och ben.. men, snygg.. det var jag. :)

Kvällen blev (förutom missödet på slutet, med mina fötter) väldigt lyckad, tycker jag.
Hoppas kvällens huvudperson tyckte detsamma. Grattis igen, Mange!

Vi började på Tavernan för lite mat och skitsnack - pizzan var kalasgod verkligen! Mums!
Fredrik beställde in Staropramen till min stora lycka (då fick ju jag smaka lite.. hihi). Efter maten knallade vi vidare mot stan - målet var Kalas, "nya" krogen i Uppsala.
(Gamla Seven, som regerade - som sedan blev People, som sög - och numer heter det Kalas)
Men halvvägs dit blir vi "inbjudna" till en liten miniförfest hos en kille. Sitter där i, knappt en halvtimme och sen kilar vi vidare mot kvällens mål.


När vi kommer dit står det en polisbil utanför (verkar ju vääldigt lovande), kön är obefintlig och rökrutan är nästan tom.. det bådar ju aldrig gott.. Nåväl, vi måste ju in och kika på hur det ser ut.
När vi kommer in, möts vi av en mycket uppfräschad lokal och tre brudar som bjuder på champagne.
Inte jättemycket folk, men ändå tillräckligt för att stället inte ska verka tomt.


Efter att ha varit där nån timme så konstaterar vi att lokalerna är fräscha som tusan (inte så konstigt, de är nyrenoverade, men ändå..) och att det kanske kan lyckas, så länge de håller på åldersgränserna.
Jag håller tummarna, vore jäkligt kul att ha en krog att trivas på som man kan gå till, istället för att "vara tvungen" att gå till det-där-stället-dit-alla-andra-går-för-att..


Nej, jag hoppas att Kalas kan bli en hit - de har ju alla förutsättningar för det..
Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0