Ny färg, ny människa..

Är det inte underligt ändå vad lite ny hårfärg kan göra för humöret?
Har känt mig allmänt låg i några dagar.. av ingen egentlig anledning men det har väl haft lite att göra med hur jag ser ut nuförtiden..

Jag älskar min mage, missförstå mig rätt.. men det är inte det lättaste att hitta kläder att sätta på sig, som både är bekväma och snygga. För jag tänker inte trycka ner mig i något obekvämt fodral bara för att jag ska försöka vara snygg.. Bekvämt ska det vara.. och snyggt. Men som sagt, det är inte det lättaste att hitta sådana kläder, framför allt inte här hemma - och jag kan ju inte springa ut och shoppa varje dag.. Då skulle inte plånboken bli glad..

Och förutom klädproblemen har jag dessutom varit rätt så osams med mitt hår den senaste tiden.. Det vill aldrig som jag vill, och jag kan aldrig bestämma mig för om jag vill spara ut det igen, eller om jag ska klippa av det.. så nu är det i mellanläge.. och alla ni tjejer som någon gång försökt spara ut håret, vet hur drygt mellanläget är..
Det är för kort för att sätta upp, men det är för långt för att bara låta det vara..
Mitt hår har dessutom haft någon konstig mellanfärg sedan i våras när jag sist färgade det.. och har dessutom blivit solblekt under sommaren, vilket resulterade i en väldigt ovanlig ljus nyans för mig..

Men nu är allt ordnat. Inhandlade ny hårfärg idag och fick Anna att komma hit under några timmar runt lunch och färga det.. Så nu är jag mörkhårig igen.. och på en gång när det var klart så kändes allt mycket bättre.
Javisst, frisyren är fortfarande kaos, det är fortfarande svårt att hitta kläder att ha på mig, men ändå.. Det känns ändå som att jag är lite av en ny människa.. Av lite ny färg? Isn't that just wierd?


Och på toppen av allt, så ska vi faktiskt hitta på någonting ikväll.. så jag får dessutom visa upp mitt nya fina hår direkt.. hehe. Vi ska gå på bio ikväll, jag och min underbara karl.
Vilken film det blir är inte bestämt ännu, men det finns ju några stycken att välja mellan.
Beck, Ice Age 3 och Baksmällan är dom som ligger högst på min lista.
Sen får vi se vilken Fredrik väljer.. för japp.. han får välja film. =)

Så nu ska jag ta min lilla fotboll, min stela rygg och ömma fötter och leta reda på lite kläder att sätta på mig inför kvällen.. sen ska jag piffa i väntan på pojken min.. A night on the town.. KUL!

See ya!

Kommentarer
Postat av: unique

Jo du. Ny hårfärg kan göra mycket. Vet själv hur det känns.



Hittade du något kul att ha på dig?

2009-09-03 @ 17:20:43
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Hanna the mashmallow

Hörru du lillstrumpan,. Nu måste ja in och ogga lite på dig ;)



Har DU som är helt perfekt i kroppen för att vara 32 veckors garavid, svårt att hitta kläder?? Du har ju ALLA bra butiker i uppsala, så du kan inte säga att det inte är lätt! Och du som har en inkomst också, kan ju unna dig att köpa ngt NYTT plagg iaf, än att köpa begagnat. :/ Nu tror jag att det är gravidhormonerna som spökar. Och förresten, vad du än sätter på dig så är DU SNYGGAST!!



Love you and big baby ;)

2009-09-09 @ 14:40:49
URL: http://homeofhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0