Barnmorskan, jobb och fotboll

Idag har jag varit igång hela dagen.
För det första fick jag knappt sova inatt.. har garanterat varit uppe och sprungit minst en gång i timmen, HELA natten. Förbaskade kissblåsa att ligga precis där bebis vill ligga. ;)

Så jag var ju inte direkt pigg när jag gav mig iväg till barnmorskan imorse.
Förstår inte varför jag valde alla de tidigaste morgontiderna.. (dumskalle)
Besöket gick iallafall bra, fort och enkelt.

Idag vägde jag 64,3 kg (+14 kg så långt)
SF-måttet var 33 cm (fortfarande på den övre kurvan och fortsätter växa)
Hjärtljuden låg på 152 slag i minuten (enligt alla myter och skrock listor ska det visst vara ett tecken på att det är en tjej)
Och h*n ligger fortfarande fixerad med huvudet neråt (kändes ju skönt att höra, så h*n inte hade o-fixerat sig sen sist)

Hon (barnmorskan) tyckte även att magen var väldigt hård (NO SHIT??!!) men det var tydligen inget konstigt med det.. som allting annat. Hon är alltid lika nöjd när jag går därifrån "Allting ser så bra ut.. Ses nästa gång"
Fick däremot bakläxa på mina järntabletter - har slarvat ordentligt med dom senaste tiden, och det märks ju tydligt när hon tar blodproverna, så nu måste jag skärpa mig!


Efter barnmorskan så åkte jag hen igen för att vila lite innan jobbet.. (och det tror ni att jag gjorde? - Nej.)
Jag surfade lite, och kollade på tv. Det kan man väl också kalla vila, men ändå.. jag hade ju tänkt sova.
Anyway.. sen åkte jag till jobbet och jobbade mellan 14-18, sen kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Enköping för att kolla på Fredrik när han spelade match mot EIS.

Riktigt kul match, synd att det blev förlust - Bälinge vann matchen, men EIS fick poängen - om ni förstår vad jag menar? Bälinge var det bättre laget, men det var tyvärr EIS som fick ett mål och slutade som segrare.

Efter en bussresa hem tillsammans med laget så sitter vi nu och kollar på Barca matchen..

Fotboll, fotboll..

Jag älskar mitt liv som fotbollsfru!
Och dig, min prins.


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha jasså? ja det är verkligen tungt ibland och man får ju lust att grina till och från, men bara man tänker på VARFÖR det är jobbigt just nu tycker jag det blir lite lättare hihi :-)



vad skönt att allt såg bra ut hos bm! jag ska dit nästa vecka och därefter blir det varannan vecka tror jag hon sa. Går du varannan vecka redan nu?



kram!

2009-09-23 @ 12:39:38
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Fru Evelina

jag var där för två veckor sen så jag går var tredje vecka. Nästa vecka ska jag dit igen, och sen varannan vecka dock.



kram!

2009-09-23 @ 16:40:14
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0