Så var jag igång igen..

Antingen kommer bebis älska att städa, pyssla och möblera när h*n blir äldre, eller så kommer h*n AVSKY det.
Så mycket pysslande, städande, möblerande, torkande och dammsugande osv som jag ägnat de senaste veckorna/månaderna åt (när jag haft ork vill säga) har jag nog ALDRIG gjort under mina 23 år.
Och bebis blir så arg när jag håller på.. (både sparkar och bökar runt och "sätter igång" en massa sammandragningar)

Ojoj..

Men jag får så mycket ideér ibland och vissa dagar orkar jag ju mer än andra, så då är det bara att passa på när både inspirationen och orken sammanfaller på samma dag.

Idag var det hallen som fick sig en omgång.

* Har plockat undan sommarskorna och de jackor som är ämnade för lite varmare dagar än vad vi har att vänta.
* Har organiserat alla mössor, vantar och halsdukar, i varsin korg i hyllan - ordning och reda!
* Har bytt plats på kistan och hallbänken - och på nåt sätt gjorde det att hela hallen kändes mycket större..
* Har dessutom dammsugit hela hallen, torkat golvet ett antal gånger och torkat av alla hyllor, bänkar, skohyllan och tillochmed torkat av ytterdörren.

Nu vill jag bara ha upp spegeln på väggen ovanför kistan, samt köpa lite smått och gott (läs: pynt) från IKEA, sen tror jag nästan att hallen kommer kunna räknas som klar.

Spegeln får vänta tills Fredrik kommer hem (och tills han har skruvar, pluggar och andra nödvändiga detaljer för att få upp den på väggen) men resten kan jag fixa om bara en liten stund, då Anna kommer hit och hämtar mig och våran bil - så ska vi ta en sväng till just IKEA.

Så.. får se om det kommer upp bilder senare under dagen - på det färdiga resultatet!

Nu måste jag slänga på mig lite kläder..

Tjing tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0