Misslyckat fredagsmys

Kvällen började ju så bra..
Älskling kom hem från jobbet och hade handlat hem mat inför kvällen.
Räkor och alkoholfritt vin till förrätt (bara till mig, dessutom), tacos till varmrätt och chips o dip till efterrätt.
Idol på tv och sen nån film och en massa mys i soffan..
Det är ju ingredienser för en riktig toppenkväll..
Men..

Jag vet egentligen inte VAR det gick snett, eller NÄR.. men jag vet att jag ledsnade på att han bestämde sig för att kolla på hockeyn (NHL visserligen - men va fan) efter Idol, istället för en film som vi sagt..
Så då sa jag till, och han bytte tillbaka till 5an som visade "nån jävla sliskig romantisk skit" (enligt honom). Jag tyckte det kunde vara passande med en romantisk film eftersom vi skulle mysa.. men det blev istället bara sura miner och att vi satt i varsitt hörn av soffan.. :(

Till slut (läs: ca 10 minuter senare) somnar han.. (händer ju rätt ofta, så jag borde väl vara van.. men det är ju konstigt att det ALLTID händer när vi tittar på något som JAG vill se)
Så jag ledsnar igen, tar mitt täcke (som jag haft under dagen och myst med i soffan) och går in och lägger mig i sängen istället.. Varför ska jag sitta därute och titta på en romantisk film själv - med honom snarkandes brevid?

Följer han efter?
Nej.. han ligger kvar i soffan, somnade väl antagligen om, och kommer inte in till sängen så länge jag var vaken.
Vaknade för en liten stund sedan, och då låg han där..


Det är ju egentligen ingen big deal att han somnar i soffan, han har ju faktiskt jobbat hela dagen, klart att han är trött.. men måste det hända varenda gång som vi ska mysa tillsammans?
Om han hade fått titta på sin jävla hockey - hade han somnat lika fort då? Tveksamt..

Sen imorgon (läs: idag) så ska han ha lagfest efter matchen - då kommer han minsann orka vara vaken ända fram på småtimmarna.. och på söndag när vi ska gå på mickelsmäss kommer han vara dyngbakis och trött och antagligen grinig som fan..



AAhh.. varför ska det alltid bli såhär?


Så kommer han vakna senare idag, och tycka att gårdagen inte spelade någon roll, och tycka att jag borde vara glad och trevlig - medans jag inte bara kan släppa det direkt.. och så kommer vi bli osams igen..
Jag vill att han nångång ska förstå varför jag blir så besviken, ledsen och faktiskt lite sårad varje gång han gör såhär.. men det går liksom aldrig fram.

När jag tar upp det för en diskussion, så blir han bara förbannad och försvarar sig med att han jobbat, eller att han gjort en massa andra saker och därför är trött..
Och jag fattar - klart han är trött.
Men hur orkar han göra andra saker på dagar när han har jobbat?
Hur orkar han tillexempel gå ut på after work en fredag och komma hem strax efter två på natten?
Är han inte trött då?
Eller är han bara trött när han är med mig?



Suck..

Jag vill ju bara mysa. Jag vill ju bara att du ska visa att jag är intressant och viktig för dig.
(ja, jag vet att jag är det.. men jag vill ändå att du ska visa det, lite extra tydligt, ibland)

Jag älskar dig, Fredrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0