Fortfarande ingen bebis..

Ytterligare några timmar har gått och nu är jag säker på att någonting är på gång.
Hur lång tid det kommer att ta dock - det är ju omöjligt att veta.
Timmar, dagar, veckor - det återstår att se.
Men det är iallafall något som händer där nere och i magen..

Mellan 00-05 så hade jag "värkar" (eller något som jag skulle vilja kalla för värkar iallafall) ungefär fyra, fem stycken i timmen kanske? Inte jätteofta, men återkommande och jobbigt.
Till slut tvingade jag ner mig själv i sängen och satte igång värmekudden.
Bytte position på den ett antal gånger - på ryggen, på magen, mellan benen osv..
Underlättade och minskade smärtan något, åtminståne så att jag kunde somna.

Sov i några timmar, tills mamma kom och lämnade Dizzie.
Var då uppe och gick en liten stund medan hon var här - och kände att det ännu gjorde lite ont.
Ryggen var fortfarande "öm", sammandragningarna var kvar och trycket nedåt/bakåt fanns där som en halvjobbig påminnelse om att jag nog har en "jobbig" dag framför mig.

När mamma åkt, så gick jag och Dizzie tillbaka till sängen för att vila lite till (VILA VILA VILA - se.. jag laddar ifall att) och jag gick nyss upp. Har väl egentligen inte sovit så mycket pga allt men bara det att ligga ner och göra ingenting laddar ju batterierna.

Nu ska jag ta Dizzie och gå ut och gå - får se om det påverkar på något sätt.

Något händer iallfall, som sagt.. men om det bara är förberedelser som kommer fortsätta såhär under de resterande veckorna eller om det eskalerar under eftermiddagen/kvällen och vi har en bebis efter helgens slut det får vi se..


Än så länge räknar jag med att det kommer dröja - hellre räkna med det "värsta" och bli glatt överraskad!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men stumpan då.. Det börjar bli jobbigt nu va? Fan vad tungt att gå runt och ha ont hela tiden.. Och jag tycker det är så jävla strongt av dig att du går å jobbar fast du har det så jobbigt! Men nu börjar det bli riktigt jobbigt med längtan.. vill ju se parveln!!



Kombinationen mellan dig och Fredrik kan ju bli precis hur som helst ;) Haha!!

2009-10-09 @ 19:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0