Valborg

Årets valborgsmässoafton firades som alla andra år i ekonomikumparken, på en filt tillsammans med goda vänner.
I år var vännerna dock mest Fredriks - då de flesta av mina firade antingen på annat håll eller inte alls.
Men efter ca tre år tillsammans (give or take) så är ju hans vänner även mina vänner. =)

Fredrik hade gjort en kanongod pastasallad som vi smaskade på och till det mumsade vi på champagne och jordgubbar.. (ja.. jag tog bara liite liite champagne). Alla runt omkring oss drack vin, öl, bubbel, cider osv.. Jag drack cola - och vatten - massor med vatten. =)

Träffade på några goda, och några mindre goda vänner under de timmar vi spenderade på stan.
Bla, Anja och Gurra, goa glada vänner från Sälen/Göteborg. Har inte träffat dom på evigheter så det var himla skoj..
Tror att Anja blev lite halvchockad när hon fick höra om våran lilla valp.
I början såg hon lite skeptisk ut, men ju längre tiden gick.. desto gladare blev hon och tillslut verkade hon "normal" igen.. haha.. =)

När vi kände oss nöjda i parken så knallade vi bort till min bror och hans tjej för att kika lite inför helgens "jobb".
Dom ska göra om sitt kök och vi har lovat att hjälpa till.. Slutade med att Fredrik och Michael pulade med vattenrören i köket för att kunna ta bort diskbänken.. Efter ungefär en och en halv timme kom vi därifrån och åkte hem för att ta på oss mer kläder och ge katterna mat innan vi gav oss vidare till nästa ställe för vidare firande.

Påväg dit plockade vi upp en gammal vän till mig, från gymnasiet.. väldigt skoj att du kom förbi, tjejen.. Får vi göra om.
Sen till slut (en sådär fyra timmar efter att Fredrik sagt att vi skulle vara där) kom vi fram till stället där resten av folket var. Satt ute på gården en stund, och sen gick vi in för att spela Guitar Hero..
Jag följde med Emma till bussen och när jag kom tillbaka hade allt slagit slint i lägenheten där vi var.. så vi gick vidare ganska snart igen..

Kilade hem till Jonte och Petra och snackade en massa skit och rökte vattenpipa.
Blev kvar där tills klockan började närma sig elva, halv tolv och sen tog vi en taxi hem..
Slängde på en film som vi båda somnade till..

När vi vaknade för några timmar sedan (båda två med huvudvärk) så satte vi igång filmen igen och såg klart den, medan vi åt frukost på sängen (tack älskling!)

Nu ska vi klä på oss och åka ner till min bror..

Om någon känner för att komma över ikväll och grilla lite med mig så går det bra..
Är ensam hemma igen så.. kom förbi bara, kom!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0