Jobb, fika x2 och provkörning

Det var grymt kul att jobba idag.. kom in mycket roligt folk i affären, en massa människor som jag kände igen.
Tiden bara rann iväg och snart var klockan 14.00 och jag fick sluta..
Gick till bussen efter att jag handlat lite lösgodis (blev så himla sugen, så jag var ju tvungen) och åkte hem till Uppsala igen.
Stannade till på stan och träffade Anna, vi tog en vända ner på stan och fikade på Waynes, en stooor kopp vaniljlatte och en chokladboll senare bestämde vi oss för att åka ut till Babyland och titta på min älskling.. (vagnen som jag vill köpa)

Sagt och gjort, vi plockade ihop vårat pick och pack, tog oss till bussen och åkte ut..

Och där var den.. min raring.
Ända sedan jag såg den på hemsidan för flera månader sedan (tror tillochmed att jag tittade på den innan vi visste om att vi var gravida - kvinnlig intuition eller vad säger man?) så har jag varit störtförälskad.
Jag vet att den kostar en massa slantar, men är inte våran lilla prins/prinsessa värd att ligga i det bästa?

Så vi kände och klämde, provkörde den fram och tillbaka, vände den på en femöring (med en hand btw) och klappade på den ca tusen gånger.. Jag är kär.. på riktigt!
Jag vill ha, jag vill ha.. och Anna verkade också tycka att den var bra, eller?

Jag och Fredrik var ju faktiskt där för några dagar sedan och klappade på den, och ve verkar vara ganska överens om att det är en sån vi ska ha - satt och kikade på färger ikväll.. vi verkar ha enats om antingen en limegrön eller en mörkare grön. Vilken tycker ni?






Efter provkörningen knallade vi över till IKEA och tog oss ytterligare en kaffe, en macka och ett wienerbröd.
Har knappt gjort annat än att äta idag.. valpen måste vara extra hungrig.. =)

Har för övrigt känt mig riktigt sprickfärdig idag.. magen har putat så inni norden..
Anna påpekade flera gånger att "satan, vad gravid du ser ut!"
Visserligen roligt, men idag har det mest varit jobbigt, för det har stramat massor också plus att jag har haft lite småblödningar sedan inatt..
Jag och Fredrik.. "myste" lite så att säga, och det resulterade i en liten blödning.. och sen dess har det kommit nån droppe då och då.. Inget att oroa sig för gissar jag, men ändå..

Kunde inte somna heller.. och det är därför jag ligger här (i soffan - för att inte störa Fredrik) klockan halv ett på natten och bloggar om min otroligt spännande dag. =)

Hoppas det var intressant läsning..
Och du.. glöm inte att kommentera vilken färg ni tycker vi ska välja på vagnen..

Kommentarer
Postat av: Anna

Mörkgrön. Klart snyggast!

2009-05-27 @ 11:06:24
Postat av: Shonna

jag tycker Limegröna va helt klart coolast! Sticker ut lite ur mängden, på ett snyggt sätt! :D

2009-05-27 @ 18:36:52
URL: http://shonna.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Hmm.. mycket klurigt... Storasyster som bara är praktiker försöker.....



Gillar att det är ett motiv på insidan på den översta bilden... det kanske är mysigt att ligga och titta på "blommorna" mer än det vita bara ?



den "limiga" är ju en färg som valpen kanske ser lättare? Eller är det inte så att de ser starka färger mycket tydligare?



Båda är ju ljusa så skitiga blir de oavsett... ;-)



Tror nog ändå att jag röstar på den översta!



Nyfiken på vad det blir...

2009-05-31 @ 22:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0