Betald ledighet

Idag vaknade jag (som vanligt) sjukt tidigt.. fastän jag inte hade klockan ställd.
Några minuter senare ringer telefonen och det är chefen som ringer och meddelar att hon troligen inte kommer att ha något jobb idag, men om något dök upp så skulle hon höra av sig före klockan 11.
Nu är klockan 11.28 och hon har fortfarande inte ringt - vilket innebär att jag just nu (eller egentligen sedan kl 7 imorse) tjänar pengar medan jag sitter här i soffan, slötittar på tv och surfar runt på nätet.
Underbart!

Det här med att vara anställd av ett bemanningsföretag var inte helt fel ändå.. =)
Men efter idag är det slut.. from imorgon är jag arbetslös. Så jag ska ta mig ner på stan imorgon och skriva in mig på arbetsförmedlingen och be om hjälp så att jag kan få alfa-kassa. Måste ju få in lite pengar om jag nu inte får tag på ett jobb. Fick svar idag angående ett jobb jag sökte för någon vecka sen, och det fick jag inte.. trist, hade verkligen hoppats på det jobbet.
Fredrik har pratat med våran granne angående ett jobb där hon jobbar och förhoppningsvis tycker dom att jag är värd ett jobb. Det känns ju som att det börjar bli ganska stressigt att få tag på ett.. ju längre tid det tar desto mer kommer ju magen att synas och det kommer bli svårare och svårare att få ett jobb..

Förutom allt trassel med pengar och jobb så är livet ganska bra just nu..
Igår mådde jag så fruktansvärt illa.. ville bara kräkas hela dagen, var inte alls sugen på någon mat och hade kramp i sidan av magen..
Idag däremot, skulle man knappt kunna tro att jag är gravid.. mår inte illa, är knappt hungrig eller trött.
Har lite ont i huvudet däremot, men det tror jag har att göra med att jag inte ätit någon frukost ännu..
Borde kanske ta tag i det?

Anyway.. som sagt så är jag ju ledig en hel del framöver som det verkar - så om någon känner för att umgås med mig, så är det bara att säga till.. =)

Nej, nu ska jag fortsätta med mitt latande..
Imorgon ska jag ta tag i mitt arbetslösa liv.. men idag - ska jag bara njuta!

C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0