Morsdag och Soldag

Vaknade hyffsad tid igår, gick upp och åt frukost och begav oss sen ner på stan för att köpa sängar.
Sist vi var där sa säljaren åt mig att jag skulle ha en hård säng, men efter att vi varit in på Sova butiken så kändes det rätt otroligt, så det slutade med att vi beställde en mjukare säng till mig och en hårdare till Fredrik.
Snart har vi dubbelsäng på riktigt. 24 juni blir dom levererade och monterade.. ganska bra födelsedagspresent tycker jag. =)

Sen tog vi en vända in på Babyland för att klämma och känna lite på "våran" vagn som vi nu helt och hållet har bestämt oss för. Pratar lite med en försäljare angående beställningstider och så.. och så visar det sig att i stort sett ALLA Emmaljungas vagnar är slut.. Och att dom kommer gå på semester runt midsommar och därefter görs inga fler 09-modeller.. vilket kommer innebära att våran lilla skrutt kommer få rullas omkring i en 2010.. WIIHOO =)

Lite TOP NOTCH, Top of the Line liksom.. hehe

Så det var bara att vända på klacken och komma tillbaka i sommar nångång när tygproverna kommer för att beställa vår lilla vagn då istället.. Jaha.. Lite trist faktiskt, jag hade ju hoppats på att vi kunde beställa vagnen direkt efter helgen, efter att vi varit på ultraljudet och sett att det bara är en liten parvel som ligger där och skumpar runt =)
Men, men.. vi får helt enkelt vänta.. kanske rätt bra, dels hinner vi kanske "låna" Niclas och Saras vagn (provköra den lite liksom) och dels kanske det kommer en ännu bättre modell, eller ännu snyggare färger..


Vi tog även en sväng in på Biltema och köpte en massa pryttlar för att tvätta bilen med.. och sen åkte vi hem till Mamma och Mats och gjorde det. Dom var inte hemma när vi kom, utan fick sig en smärre chock när vi redan stod på gården när dom kom hem.. Vi hade ju bestämt att vi skulle komma dit efter klockan 15.00 - och där stod vi redan.
Sen när bilen var nytvättad och fin, med nya torkarblad och allt så fikade vi med tårta och kakor..

Sen klippte jag gräset ute på tomten.. tre gräsmattor klippte jag på mammas grannes åkgräsklippare - sjukt roligt var det.. Hoppas jag fick lite sol på mig under tiden.. =)
Efter att vi klippt gräs, badat, fikat och umgåtts lite där ute så for vi vidare till Fjällnora för att fira nästa mamma, Karin.
Därute blev det middag med grillat kött och potatis.. Riktigt god mat!

Hoppas alla andra mammor hade en bra dag igår och att ni blev firade ordentligt!
Nästa år är det min tur också.. hihi



Idag ska jag kila ner till stadparken om en liten stund, ta med mig nån bok ner, och köpa med mig en liten picknick så ska jag ligga och steka mig i solen alldeles själv. Hoppas jag får lite färg.. tycker mig se lite resultat sedan igår iallafall, så jag håller tummarna. =)
Sen vi ett så kommer Madde ner på stan och då ska vi kila och spela minigolf - riktigt skoj..

Skulle ha träffat Sara idag (inte Niclas & Sara-Sara, utan en annan Sara) men insåg igår kväll att jag hade dubbelbokat med henne och Madde.. Oops.. så kan det gå..
Vi får ses en annan dag tjejen..


Nej, nu har jag inte tid att sitta här längre, mot stan och solen!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0