Helvetesvecka och gamla vänner

PUST vilken vecka jag har haft.. fy fan.
Jag har jobbat rumpan av mig, so to speak.

Måndag: 15-20.15
Tisdag: 8.30-20.15 (tolv långa jäkla timmar)
Onsdag: 8.30-18.15
Torsdag: 15-20.15

Skulle även ha jobbat idag, men efter de där fyra dagarna så kände jag att både kroppen och bebis behövde vila lite.
Fy fan va ont jag hade i kroppen igår kväll.. Magen spände och var hård, ryggen gjorde fruktansvärt ont, ben och fötter var super svullna och så fick jag känningar av den där konstiga "foglossnings smärtan" jag hade tidigare i graviditeten. Kunde typ inte ens stå eller gå igår kväll.. uscha mig.. tack och lov hade det gått över i morse när jag vaknade.

Idag har jag "bara" haft ont i höger vad och magen är fortfarande lite konstigt hård och spänner lite mer än vanligt, men det börjar väl bli trångt för den lilla rackarn kanske?


Dagen har iallafall spenderats såhär..
Jag började med en härlig sovmorgon, ända fram till klockan nio.. =P haha, det blir inte så mycket sovmorgon när man har en tung bebis i magen.. känns som om hela kroppstyngden trycker på kissblåsan när man vaknar på morgnarna.. så det är bara till att kliva upp och springa på toa.. och sen när man kommer tillbaka till sängen - så är man tokpigg!
Men men, det är lika bra att man vänjer sig.. snart får man väl knappt sova alls.. =)

Efter jag vaknat till ordentligt så hörde jag av mig till lite vänner, för att se om någon ville göra mig sällskap på stan. Tyvärr var alla upptagna, så jag begav mig ner på stan själv. Hinner inte mer än gå av bussen innan jag möter Petra Henriksson (en gammal kompis från Örsundsbro som råkar vara mammaledig) Hurra, hurra! Så fick jag sällskap ändå.

Shoppade lite grejs till håret, en mobil till vagnen och en klänning till morgondagens bröllop.

Efter det så mötte jag Anna på Waynes och tog en snabb kopp kaffe.
Har inte sett henne på ca en månad så det var väl en ganska trevlig fika.. men jag vet inte.. på nåt sätt kändes det inte riktigt som förut.. Börjar väl vänja mig vid att alla gamla vänner försvinner.. hoppas bara inte hon försvinner för gott.

Efter våran fika så åkte jag hem och vilade lite innan Fredrik kom och hämtade mig för en snabbtur till Gränby.
Målet var en slips till bröllopet imorgon.. sagt och gjort, vi kom hem med tre nya fina slipsar. =)
Efter lite middag och bad så gick vi och lade oss för att sova tidigt.. Fredrik har sovit i ett par timmar nu men bebis håller mig fortfarande vaken, så jag tänkte att jag skulle passa på att blogga lite..

I bilen står dessutom just nu ett superfins skötbord och en spjälsäng till bebbens rum.. =)
Längtar tills vi monterar och gör klart där inne.. Känns skönt att få allt klart.. Nu känns det verkligen som om det skulle vara okej med leverans närsomhelst.. vi har alla viktiga delar.. och framför allt så längtar vi.. =)


Anyway.. jag borde verkligen försöka sova nu.. vore ju kul att inte se ut som ett spöke på bröllopet imorgon.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0