Besök hos barnmorskan

Idag hade vi vårat andra besök på MVC.
Vi (jag) fick mitt moderskapsintyg - så nu kan jag officiellt bli väntande morsa..
Vi fick lyssna på hjärtljuden - heeelt galet vad fort det slår.. "som galloperande hästar"
Vi mätte magen (livmodern).
Och vi tog en ny blodgruppering, kollade blodsockernivån, blodtryck och järnmängden (eller vad det nu heter)


SF måttet var 27 cm (lite över kurvan)
"men det behöver inte betyda att du har någon jättebebis därinne" - vår "tilldelade" barnmorska Mari

Hjärtslagen visade på 142 i minuten.
(ni människor som har koll - tjej eller kille?)

Och testerna visade att jag har ordentlig järnbrist och pga det så knaprar jag numer järntabletter.. suck.
Jag hade sänkt nivån från 136 till 102 sedan förra mötet.. oj då..


Dessutom ställde jag mig på vågen och vägde mig.
När vi började (alltså, innan jag var gravid) så vägde jag 50 kg, plus minus något gram.
Nu, idag.. i vecka 27 (26+2) så vägde jag 60,6 kg.

Jag har gått upp 10 kg.. och var sitter det?
Det måste ju vara magen som väger.. men så himla tung tycker jag inte att den är.. hehe


Nåväl.. nu har vi journalen hemma hos oss, och ska from nu bära med oss den varje gång vi går på möten.
Nästa möte med VÅRAN barnmorska (hon var på semester nu) blir den 25 augusti..

Kommentarer
Postat av: Ida

Du väger fortfarande elva kilo mindre än mig ^^

2009-08-15 @ 19:11:26
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0