Fullspäckad helg

I fredags var det dags för inskrivning på MVC - äntligen!
Nu fick vi äntligen "bevisat" att vi ska ha bebis, så vi inte bara har inbillat oss alltihopa.. hehe. =)
Blodprov, vägning och en massa prat och information senare så var det avklarat..
Kändes skönt - barnmorskan vi fick verkar helt fantastisk dessutom, så det kändes också himla bra.

Efter det så åkte vi ut till fjällnora - och Fredriks föräldrar, för att dels bygga kök och dels droppa den goda nyheten!
Hans syster, Jenny, var den enda som var på plats när vi väl kom ut, så hon fick veta först.. blev väl en ganska väntad reaktion, och det var skönt att få det ur världen.
Senare kom även hans föräldrar hem, vilket resulterade i att även dom fick veta.

Under kvällen åkte jag in till stan för att "dricka öl" med de gamla jobbarkompisarna från IKEA, det blev en riktigt rolig kväll! Magnus och Sofia som har vetat om hela graviditeten länge var diskreta och ställde gulliga frågor, jag drack min cola och ingen misstänkte något..
Lite senare under kvällen listar dock "kapten Åsa" ut det och sen blev det en hel del surrande angående det en stund.
Jag tror att nästan alla visste om det när jag väl lämnade gänget strax efter tolv, när jag inte riktigt hade orken att vara ute längre.. hehe =)

Lördag som jag hyffsat länge, sen hoppade jag på bussen in till stan fö att knalla runt på den årliga marknaden (som jag inte hade en aning om att den existerade) tillsammans med väldigt gravida Hanna Aminder. Länge sen vi sågs nu, det var riktigt trevligt. Knallade runt en stund i blåsten, käkade en pizza och sen begav vi oss ifrån stan. Hanna åkte hem och jag tog mig hem till min andra Hanna.
Spenderade kvällen tillsammans med henne och hennes tre pojkar - alltid lika mysigt. Avslutade kvällen med att åka ner på stan för att se Återsken och årets show! GRYMT BRA!!
Åkte sen hem till mamma och sov.

Vaknade imorse och väntade på att bror min (som också sov ute hos mamma, efter en blöt kväll i örsundsbro) skulle vakna så jag kunde droppa nyheten för honom också..
Till slut vaknade han, och jag fick ändan ur vagnen och berättade...
Kan erkänna att jag är lite besviken över reaktionen, men jag hoppas att han tycker att det är roligare snart..

Men sagt och gjort, nu visste han iallafall, vilket också kändes skönt.. för nu var det bara pappa kvar. Blir ju lite svårt att hinna ta sig till Täby inom bara ett par dagar (innan det börjar sprida sig och eventuellt hamna på facebook) så jag plockade upp telefonen och ringde.
Kändes väl lite taskigt/elakt/tråkigt att berätta på det sättet, men å andra sidan - hellre att jag ringer och berättar än att han läser nånting på facebook? Inte sant?

Nåväl.. det här innebär att nu vet ALLA i våra familjer att vi väntar valp (mitt nya smeknamn på plutten där inne)

ALLA VET!!
Så nu kan man prata om det som man vill - borde kanske skaffa mig ett jobb först dock, innan det börjar komma ut för mycket men va fan!

Jag ska ha bebis, vi ska ha bebis, familjerna vet - vännerna vet..
It's time for the world to know!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0