Glad Påsk

Påsken var fantastisk..
Strålande solsken hela helgen och grym afterski!
Tyvärr var backarna som att åka i smör, men det gick ju ändå.. vi hittade några få backar som inte var lika uppåkta och då blev det betydligt bättre.

Men, vi kom upp i fredags, strax efter elva. Började med en lunch och sen bytte vi om och begav oss upp i backen.. Åkte ett par, tre timmar och sen ner till afterskin (inomhus). Surrade lite med David (i bandet) och drack min cola. =)
Sen drog dom igång, och jäklar vad bra det var! (som vanligt)
Efter afterskin gick vi till vårat boende (200meter från backen) för att checka in. Vi bodde i ett litet rum i ett stort hus och delade kök och andra rum med ett gäng andra. Planen för kvällen var att gå ut på HC och se på Agnes.. men efter maten (tacos) så blev det inget.. vi stannade hemma och sov tidigt istället.
Nästa morgon strålade solen och det var kanonvarmt ute.. Vi åkte några timmar och sedan hittade jag en liten "gräsplätt" där vi lade ut våran filt och låg och solade i stort sett hela eftermiddagen. =)
Helt klart värt det..

    

Efte lunch åkte Fredrik lite till medan jag satt kvar i solen.. upptäckte någa stollar bredvid oss som skulle åka i bara underkläderna, självklart fick jag dom på bild.. =)

   

Innan afterskin gick vi hem och hämtade badkläder och tog oss ett dopp i bubbelpoolen, riktigt skönt och mysigt.
Känns i musklerna att man inte har åkt på ett tag, så då är det är extra skönt att lägga sig i bubbelpoolen en stund.
Sen gick vi upp till afterskin, som var ute idag.. fortfarande kanonvärme och strålande sol.. bättre väder kunde grabbarna knappast ha fått!
Ett folkhav samlades utanför Wärdshuset, nendanför Gustavsbacken för att lyssna, och jäklar vilket drag det var!

   

Efteråt gick vi hem, för att återigen ha en väldigt lugn kväll, vi kollade på film och beställde hämtmat från "Gustav Grilloch Bar" - något jag verkligen kan rekomendera - riktigt god mat!
Söndagen såg ut ungefär som de andra dagarna, förutom att vi åkte HELA dagen, var i backen klockan 10, och åkte fram till lunch, åt en snabblunch och sen upp igen, pausade igen för afterskin och sen upp igen - det var ju kvällsåkning!
Efter all åkning så var vi riktigt trötta, vilket resulterade i att vi kom hem, åt mat, packade ihop våra grejer inför morgondagen och sen somnade jag. Fredrik var uppe några timmar till, men jag sov redan som en stock när han kom och lade sig. =)

På måndag morgon, runt 11 så lämnade vi in nyckeln, efter att ha packat bilen och städat vårat lilla rum, och sen begav vi oss hemåt. Vi åkte vägen över Borlänge/Hedemora hem, för Fredrik tyckte att vi skulle äta på "Frasses hamburgare". När vi väl kom fram till Hedemora, så hittade vi inget ställe som hette så, men däremot "Lappens grill" (vilket tydligen var samma sak, hehe) Så en ordentlig lunch där och sen vidare hemåt. Jag sov sista biten, riktigt skönt faktiskt.

Sen när vi kommit hem, så packade vi ur bilen, packade upp alla väskor och bar ner brädorna i förrådet igen.. så nu är det verkligen slut på vintern!

Det var en kanonresa, verkligen supermysigt att det bara var vi två.



Jag älskar dig, min prins!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åååååh... Vad söta ni är! Blir lite avundsjuk nästan;)

2009-04-16 @ 10:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0